חברות גדולות זקוקות לעובדים מיומנים בתחום המכירות. מיומנות מכירות היא מיומנות שניתן לרכוש אותה ולמרות שלפעמים אנשים חושבים כי מדובר במיומנות של אדם לוחץ ודוחף, איש מכירות טוב מבצע את המכירה באופן טבעי ונינוח. האם כל אחד יכול להיות איש מכירות? לא בטוח. אך מה שכן בטוח הוא שבאמצעות סדנת מכירות כל מוכר או כל נותן שירות יכולים להפוך לאנשי מכירות טובים ונינוחים יותר. שיפור יכולות המכירה משפיע על המוכר, הלקוח וגם על נראות החברה עצמה. לקוח אשר ביצע רכישה ונהנה ממנה ייטה לחזור לעסק ממנו רכש ויבצע קנייה נוספת בשמחה.
מהי סדנת מכירות?
סדנת מכירות היא סדנה אשר מיועדת לחברות ועסקים שרוצים לשפר את התוצאות שלהם בפועל. הסדנה היא חווייתית והופכת את המוכרים לטובים יותר ונינוחים יותר. ההשפעות של הסדנה על המשתתפים ועל החברה אשר מביאה את הסדנה רבות. התוצאות להן ניתן לצפות מסדנת המכירות הן:
- שיפור יכולות המכירה של העובדים.
- שיפור האווירה בחברה.
- שיפור יחס הלקוחות לחברה ותפיסתם כלפיה.
הכנת הסדנה מתבצעת בהתאם לדרישות של החברה המזמינה את הסדנה כאשר ניתן לבקש לשים דגשים על היבטים המתאימים לאופי החברה עצמה.
חשיבות סדנת המכירות
כל חברה אשר רוצה להגיע לביצועים טובים יותר זקוק לאנשי מכירות אשר יבצעו את עבודתם באופן טבעי ויעיל. אמנם מכירות זו מיומנות שניתן לרכוש, אך חשוב לרכוש את הכלים הנכונים והמתאימים לחברה. הישראלים הם לקוחות ביקורתיים מאד אשר לא אוהבים שמוכרים להם ובוודאי שלא באגרסיביות. חברה אשר משתמשת בכלים שכאלה עלולה למצוא את עצמה מול לקוחות לא מרוצים, לא ממליצים ולעתים לקוחות שבורחים. סדנת מכירות יכולה לשנות את התמונה על ידי מתן הכלים הנכונים לנציגי המכירות השונים.
סדנת המכירות מתאימה לחברות וארגונים רבים, החל מחנויות אשר רוצות להגדיל את סך המכירות ולהגביר את רמת הנאמנות של הלקוחות ועד לחברות סלולר. גם חברות אשר נותנות מענה חוץ לחברות וארגונים (חברות אשר מבצעות טלמרקטינג, טלמיטינג ודומיהם) יכולות להפיק רבות מסדנה בנושא מכירות ולהגדיל את ההישגים עבור לקוחותיהם.