שיווק נכון הוא מנוף הצמיחה עבור עסקים קטנים ובינוניים. אך מהו בעצם שיווק נכון? האם קמפיין פרסומי עתיר תקציב הוא שיווק נכון? לא בהכרח, התשובה היא הרבה יותר מורכבת מעניין התקציב. שיווק נכון הוא שיווק אפקטיבי אשר מביא תוצאות. נכון שזה נשמע כמו סיסמא, אבל למעשה כך ניתן להסביר את הנושא בקלות. בואו נתחיל מהסוף – התוצאות של השיווק, ואחר נראה איך משיגים אותן.
דיברנו בעבר על לימודי שיווק באינטרנט שאכן ניתן ללמוד בעזרת קורסים מקצועיים. אך, יש כאלו הבוחרים ללמוד לבד (תוך כדי תנועה) או לקחת סדנאות ממוקדות יותר בכדי להיכנס לתחום.
כאשר מתחילים מהסוף אנו בעצם מדברים על התוצאות. התוצאות הן אינן נושא תאורטי אלא תוצאות ברות מדידה. יש צורות רבות למדידת תוצאות השיווק לעסקים קטנים ובינוניים. דוגמה אחת למדידת התוצאות היא היקף המכירות. נניח ולעסק שלכם יש ממוצע מכירות עונתי של x שקלים.
בקלות תוכלו למדוד את הגידול במכירות לאחר קמפיין השיווק ולראות מהו הממוצע העונתי החדש. דוגמה אחרת הרלוונטית מאוד לשיווק באינטרנט היא מדידת כמות הכניסות לאתר או את אחוז ההמרה (אחוז העסקאות שמומשו מתוך סך כל הכניסות לאתר). כאשר מכינים תכנית שיווק לעסקים קטנים ובינוניים צריך להגדיר מטרה שיווקית ברורה אשר ניתנת למדידה.
עכשיו כאשר הנקודה ברורה נוכל לחזור להתחלה המדברת על שיווק אפקטיבי באינטרנט. כפי שכבר אמרתי שיווק אפקטיבי אינו תלוי בהכרח בתקציב. הכוונה היא לשיווק מפולח לפי קהל מטרה רלוונטי. כאשר אתם עושים קמפיין פרסום, באינטרנט או באמצעי אחר, נכון שתרצו שיראו וישמעו את הפרסום שלכם אבל חשוב לכם גם מי יראה את הפרסום. אם למשל העסק שלכם הוא בית קפה בגבעתיים, בוודאי שאין סיבה לפרסם בתקשורת הארצית – זה פשוט לא אפקטיבי.
אם רוצים לעשות קמפיין שיווק לעסקים קטנים ובינוניים ולשמור על אפקטיביות, חייבים להתמקד בקהל המטרה. חלק גדול מהפרסום בימינו נעשה באמצעות האינטרנט ויש לכך סיבות טובות. אך כאשר עושים פרסום באינטרנט חשוב לעשות זאת עם מי שמתמחה בתחום. לרשת האינטרנט יש חוקים משלה ויש להכיר אותה היטב על מנת להתאים את אמצעי הפרסום לקהל המטרה.
האינטרנט טומן בחובו אפשרויות רבות, אך יש לזהות מהן האפשרויות המתאימות ביותר לעסק שלכם. יתכן שתרצו ללכת על גישה של Content marketing, יתכן שתרצו פרסום ב לינקד אין, יתכן שפרסום ממומן בגוגל או אפשרויות אחרות שקיימות.כאשר אנו בונים קמפיין שיווק לעסקם קטנים ובינוניים, אנו שואפים להתמקד בקהל מטרה רלוונטי ולקבל תמורה מרבית מכל שקל שנשקיע. מומחי האינטרנט מנתחים את צרכי העסק ובונים עבורו את הקמפיין האפקטיבי שיפנה לקהל הרלוונטי בעל פוטנציאל ההמרה הגדול ביותר.