עסק שאין לו אתר אינטרנט כיום, הוא כמו עסק שאיננו קיים. כך אפשר להגדיר במשפט אחד את כל המהות של השוק. בלי אתר אינטרנט שום עסק לא יכול להתרומם ולהגיע לקהל נרחב. זה נכון הן בצד השיווקי מסחרי וזה נכון בצד של המכירות. אלו הסיבות שאי אפשר למצוא סיבות חסרונות לבניית אתרי אינטרנט אלא רק יתרונות
כמעט כל עסק, קטן כגדול, בכל תחום אפשרי, יש לו אתר אינטרנט. זה לא חייב להיות אתר גדול, זה יכול להיות גם דף נחיתה, זה יכול להיות אתר של 5 עמודים. בהמשך נראה שיש לא מעט עסקים שבחרו לא להקים אתר אינטרנט אלא להקים עמוד פייסבוק במקום, ונסביר מדוע בכל זאת, למרות הפוטנציאל שקיים בעמוד כזה, הרי עדיין עדיף להחזיק אתר אינטרנט.
הרעיון של בניית אתרי אינטרנט מגלם בו בתוכו אינספור יתרונות, אנחנו נציג כאן 5 יתרונות עיקריים אשר עוזרים לכל עסק להצליח. יש לומר שלא כל עסק צריך את כל ה-5 מאפיינים האלה, אך רובם עוזרים לכול העסקים בכל תחום שהוא.
אתר אינטרנט כספק מידע – בסופו של יום, אין דרך טובה יותר למסור מידע ללקוחות או לספקים פוטנציאליים מאשר אתר אינטרנט משלנו, כאשר לא רק שאנחנו מספקים דרכו מידע על העסק ומטרותיו אלא יתרה מזו, אנחנו שולטים במידע הזה. זאת להבדיל מאתרים אחרים שיפרסמו אותנו וישלטו בעצמם במידע.
הפנים של העסק – אתר אינטרנט הוא הפנים של העסק. העיצוב, המידע, התקשורת בין הלקוח לעסק, כל זה מציג את הפנים של העסק. מי שאין לו אתר אינטרנט מפספס הזדמנות חשובה להציג ללקוחות שלו את מה שהוא רוצה בצורה ייחודית ויפה.
חשיפה לכל העולם – חנות פיזית יכולה, במקרה הטוב, להיחשף לקהל מאזורים שונים באזור החנות, אתר אינטרנט יכול להגיע לחשיפה בינלאומית אם מקדמים אותו בצורה נכונה. החשיפה מגדילה את המכירות הפוטנציאליות.
זירה נוספת למכירות – אתר אינטרנט כיום הוא זירה נוספת ויש כאלה שטוענים שהוא המקום העיקרי בו מתרחש המסחר. הלקוחות יכולים לקבל מידע רב ומגוון על המוצרים והשירותים ולבצע רכישות באופן מיידי דרך המחשב או הסלולר. כך גדלות המכירות של העסק בעשרות אחוזים.
תקשורת מהירה עם הלקוח – במקום שירות לקוחות טלפוני, במקום פגישות אל פנים, תקשורת מהירה דרך האתר, באמצעות מייל, צ'אט, פורום או בכל צורה אחרת. כל זה יכול להתבצע מכל מקום בכל זמן.
למה שנבנה אתר אינטרנט אם יש פייסבוק?
עסקים רבים מוותרים על ההזדמנות להקים אתר אינטרנט ופותחים במקום זה עמוד פייסבוק. פתיחת עמוד זה דבר נכון וחכם, אך הוא לא כמו אתר אינטרנט, הוא לא מאפשר לנו להכיל את המידע שאתר מאפשר, לשמור את התוכן ואפילו לא להגיע לחשיפה שעמוד בפייסבוק מאפשר, לכן עדיף שיהיו לנו את שני הדברים ולא לבחור אחד על פני השני.