הכביש הוא מקום של סכנה. זה מקום שבו בכל רגע נתון יכולה להתרחש תקלה ברכב של נהג אחר או שפשוט נהג לא שם לב לרמזור האדום כי הוא עסוק בביצוע של דברים אחרים בטלפון שלו הופך את הזירה לתאונה שהייתה יכולה להימנע אלו רק היה יותר שם לב אל הכביש ופחות טרוד בכל מה שמופיע לו בטלפון. ככל שהזמן חולף לו זה נראה כי האכיפה של המשטרה היא עדיין בגדר של אינה מספקת, ואל מול כל עברות התנועה הללו כל נהג צריך לדעת כיצד להיות הכי זהיר שאפשר אל מול תאונות שכל הזמן מתרחשות על ידי נהגים חסרי אחריות אחרים.
משפרים את יכולות הנהיגה
כל אחד בטוח שהוא נהג מעולה. שהוא חונה נהדר ושיש לו יכולת תגובה נהדרת במקרה שמצריך פעולה מהירה. בפועל? לא רבים התנסו בנהיגה בגשם רטוב ומלא בשמן חלקלק, לא רבים יודעים כיצד יש להתנהג במקרה של תאונה הולכת וקרבה. השליטה ברכב צריכה להיות מושלמת ולשם כך, צריכים לדעת לא רק כיצד להישמע אל חוקי התנועה ולנהוג לפיהם, כי אם להיות מוכנים לימים שבהם הנהיגה צריכה להיות יותר זהירה, ובהם יש לדעת כיצד להתמודד עם מצב של איבוד שליטה ברכב שבהחלט יכול להתרחש אצל כל אחד. הרצון לדעת להשתלט על הרכב כראוי במצבי חירום כדאי כי יסתיים בקורס וידע נרכש, מאשר התקדמות אל מצב של תאונה.
מתכוננים פיזית לסיטואציות מסוכנות
למה צריכים לדעת לשפר את יכולת הנהיגה? כי נהיגה היא הרבה יותר מאשר יכולת נהדרת של חניה ברוורס. חוסר ידיעה בנהיגה במצבי חירום יכולה להוביל אל תאונה חמורה מכפי שהיה יכול לקרות אם רק היה את הידע החסר הזה. עם כבישים שמלאים בנהגים חסרי אחריות, האחריות היא גדולה פי כמה אצל אלה שעושים ככל יכולתם כדי להישמע אל חוקי התנועה.
מלבד כל הנהגים הללו, ישנו גם העניין של מצבי חירום שלהם לא ממש אחראי האדם, אלא יותר מערכת מזג האוויר. במקרים מעין אלה זה מאוד חשוב להתנסות פיזית בשיעורים של נהיגה, כדי שהגוף יזכור היטב כיצד יש לנהוג במקרים מעין אלה של סכנה.