ההוראה היא דבר דו-סטרי. זו יכולה להיות חווית למידה עבור המורה באותה מידה שהיא עבור התלמיד. אחת הדרכים לוודא שהמורים לומדים וצומחים מניסיון ההוראה שלהם היא על ידי שילוב פעילויות ODT במערכי השיעור שלהם. ODT ראשי תיבות של Observation, Discussion, ו-Task, ומהווה דרך יעילה לערב תלמידים בכיתה ובמקביל מאפשרת למורים ללמוד מתלמידיהם. על ידי התבוננות בהתנהגות התלמידים, דיון איתם בנושאים והקצאת משימות הקשורות לנושאי הדיון, מורים יכולים לקבל תובנה לגבי האופן שבו תלמידיהם חושבים ולפתח אסטרטגיות חדשות כיצד להגיע אליהם בצורה הטובה ביותר. פעילות מסוג זה מאפשרת למורים להפוך למחנכים טובים יותר תוך מתן חווית למידה מהנה הן לעצמם והן לתלמידיהם.
חוויה מתגלמת ומיוחדת – פעילות ODT למוצרים
ההוראה היא חוויה מתגמלת הן למורה והן לתלמיד. פעילויות ODT (On Demand Teaching) יכולות לעזור למורים לשפר עוד יותר את כישורי ההוראה שלהם וללמוד מתלמידיהם. זה מאפשר למורים לקבל תובנות לגבי האופן שבו תלמידיהם חושבים, לומדים ומקיימים אינטראקציה זה עם זה. זה עוזר להם להבין טוב יותר את הצרכים האישיים שלהם וליצור תוכניות הוראה יעילות יותר. פעילויות ODT גם נותנות למורים הזדמנות להתבונן כיצד תלמידים שונים ניגשים לבעיה או לנושא, מה שיכול להועיל בפיתוח אסטרטגיות לשיעורים עתידיים. באמצעות פעילויות אלה, מורים יכולים גם לקבל נקודות מבט חדשות על הוראה, מה שיכול להוביל לחוויות למידה אפקטיביות יותר עבור כל המעורבים.
דבר מיוחד במינו – שלל פעילויות מעניינות
הוראה היא חוויה מתגמלת להפליא, לא רק עבור התלמידים אלא גם עבור המורה. אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח שהמורים לומדים בדיוק כמו תלמידיהם היא על ידי יישום פעילויות ODT (תבונן, דיון וללמד) בכיתותיהם.
פעילויות ODT מספקות למורים הזדמנות ייחודית להתבונן ולדון בטכניקות ההוראה שלהם עם מחנכים אחרים על מנת לשפר את התרגול שלהם. על ידי השתתפות בדיאלוג משמעותי עם מורים אחרים, הם יכולים לקבל תובנה לגבי אסטרטגיות שונות שעובדות בצורה הטובה ביותר עבור סוגים שונים של לומדים ולפתח הבנה עמוקה יותר של שיטות הוראה יעילות.
פעילויות אלו גם מאפשרות למורים לשקף את החוויות שלהם וללמוד אחד מהצלחות ומכישלונות של זה. באמצעות פעילויות ODT, מורים יכולים להיות בטוחים יותר ביכולותיהם ובמקביל לפתח תחושת קהילה חזקה יותר בקרב עמיתיהם.