ההתמודדות עם לקויות למידה מלווה ילדים (והורים) רבים. זו התמודדות מתמשכת, לעיתים מתסכלת. למרבה הצער, הרבה אנשים למדו להניח שצריך לקבל את המצב כמו שהוא או שצריך להיעזר בהקלות שונות ותו לא. אם אתם מסתפקים באבחונים, תוספת זמן במבחנים, הקלות כאלה או אחרות, זה בסדר, אבל אפשר גם אחרת, בצורה מקדמת. אבל אם רוצים באמת להצליח עם טיפול בלקויות למידה – אפשר להגיע לשם. הכירו את השיטה שנחשבת לדבר הבא.
טיפול בלקויות למידה על פי הקינסיולוגיה
שיטה הוליסטית זאת איננה מקבלת את המצב הקיים בתור מצב שאיננו ניתן לשינוי. טיפול בלקויות למידה על פי השיטה הזאת מתחיל באבחון מעמיק שמביא בחשבון סגנונות למידה, דרכי חשיבה, דפוסי התנהגות, מצבי חיים אמיתיים.
על פי אבחון קשיי למידה בשיטה זו ניתן לגלות בצורה פרטנית, מה באמת יסייע לילד. איך הוא צריך ללמוד, אילו חושים הוא מפעיל וכיצד להשתמש בהם נכון לצרכי למידה והבנה. ניתן לזהות ערוצים חסומים ומה אפשר לעשות בנוגע לכך.
זיהוי המצב הקיים נעשה לא רק על ידי תשאול אלא גם על ידי בדיקת מתח השרירים בגוף. נמצא כי השרירים לא משקרים ולא מספרים סיפורים. הם מזהות את המחסומים והקשיים הנוכחיים. בשלב הבא ניתן לסייע לילד לסגל סגנון למידה המתאים לו ושיאפשר לו להצליח יותר מכאן והלאה.
יישומים ותובנות מעשיות לתהליכי למידה והבנה
בין התובנות שניתן ליישם, למשל:
- לסייע לילד בעיבוד מידע, באופן הנכון עבורו.
- תובנות באילו דרכים אפשר לקדם אותו, תוך שימוש בטונים קוליים או במסרים.
- התאמת סביבת הלימוד לדפוסי הלמידה וההתנהגות האופייניים.
- מתן תרגילים למוח, שמעניקים לו יותר גמישות ופתיחות ויכולת ארגון.