מוסדות אקדמיים הם עסקים לכל דבר, עם דרישות ניהול לא פשוטות. במקביל, עסקים לא מתנהלים כיום בלי תשתיות מחשוב חזקות. כיצד חיבור אינטרנט חזק ומהיר מתקשר לכך? לפניכם כמה תובנות בנושא זה:
התשתיות שמאפשרות לעשות עסקים
תשתיות המחשוב הן לא מותרות כיום, אלא הכרח עסקי נפוץ וסטנדרטי. בעבר הרחוק למדי, בראשית ימי המחשוב, מי שהשתמש בטכנולוגיה כזו קיבל יתרון על מתחריו. כיום, הדבר עדיין נכון לגבי אימוץ טכנולוגיות חדשניות או איכותיות במיוחד. אלא שהטכנולוגיה בכלל הפכה כל כך סטנדרטית, שהיא נקודת הבסיס ממנה חייבים להתחיל. כלומר, מי שלא ישתמש בטכנולוגיה המקובלת, ימצא את עצמו מאחור, בסביבה תחרותית לא פשוטה. כמו בכל שוק, היכן שיש צורך יש גם פתרונות והיכן שיש ביקוש יש גם היצע. ואכן, תשתיות המחשוב שנדרשות למוסדות אקדמיים, זמינות לסוגיהן ליישום מידי. בהקשר חיבור לאינטרנט, אם מוסדות אקדמיים יחפשו מה זמין בשוק, הם יגלו למשל כי ספק אינטרנט Itc מציע מבחר חבילות אינטרנט אטרקטיביות. תודות לשירותים כאלה, תשתיות מחשוב ניתנות ליישום קל ומהיר יחסית. הדבר מתבטא גם ביכולת לבצע שינויים במהירות. למשל, לעבור מספק אינטרנט אחד לשני.
פתרון כולל
הזכרנו קודם "לאפשר לעשות עסקים". תשתיות כגון האינטרנט הן business enablers. הן מאפשרות לארגונים גדולים כגון מוסדות אקדמיים לקדם במהירות יוזמות עסקיות שונות, בין השאר באמצעות יישום שירותי ענן. שירותים אלה מחייבים חיבור אינטרנט חזק ומהיר. בכדי לנצל את התועלות של התשתיות ובכדי שהן אכן יהיו "מאפשרות עסקים", דרוש פתרון כולל. מחד, פתרון כולל מבחינת הימצאות ותפקוד תקין, של כל תשתיות המחשוב שדרושות לכם. מאידך, שכל ספק כולל ספק האינטרנט, ייתן לכם פתרון מלא בתחומו. במקרה של ITC למשל, זה יתבטא בספק אינטרנט (ספק itc) וגם ספק תשתית אינטרנט וגם שירות לקוחות 7\24, הכול במקום אחד. כאשר כל התשתיות האלה מתפקדות היטב, הפעילות העסקית השוטפת אכן "שוטפת". מצד שני, כאשר רכיב קריטי בתשתיות משתבש, למשל מהירות חיבור האינטרנט, הדבר עלול לפגוע במגוון פעילויות עסקיות חשובות.
חשיבות הספק עצמו
מעבר לאיכות החיבור לרשת האינטרנט, ישנה חשיבות גדולה גם לספק עצמו. זאת, בין השאר מבחינת
- אמינות – מאחר שמדובר בשירות תשתית, לאמינות יש חשיבות גדולה מאוד. אמינות הספק, אשר מנהל מאחורי הקלעים את חיבור האינטרנט ברמה הטכנית, משליכה על אמינות החיבור עצמו.
- שרות לקוחות – חשוב מאוד, שיהיה זמין עבורכם שרות לקוחות, בערוצי תקשורת שנוחים לשימושכם.
- תמיכה טכנית – משלימה כל זאת, תמיכה טכנית איכותית ומקצועית. התמיכה הטכנית באה לידי ביטוי לרוב במקרי תקלה. אלה אמנם לא מתרחשים הרבה לגבי חיבורי אינטרנט, מאחר שמדובר בטכנולוגיה בשלה למדי בשלב זה. עם זאת, אם וכאשר מקרים כאלה מתרחשים, חשוב מאוד שיינתן לכך פתרון זריז ומקצועי באמת.
שירותים משלימים
ספקי אינטרנט עשויים להציע שירותים משלימים שונים, בתחום התקשורת ובכלל. כדאי לבדוק נקודה זו ולקחת אותה בחשבון בבחירת ספקי אינטרנט. זה יכול להיות למשל שירותי עזר בנושא חיבור האינטרנט האלחוטי. חיבור כזה, משלים את החיבור הרגיל בדרכים שימושיות מאוד. מצד שני, הוא מהווה סוג חיבור מיוחד, אשר רגיש יותר לשיבושים ועלול להיות ברמת ביצועים נמוכה. כך שהסתייעות במומחים עשויה להיות מועילה מאוד בהקשר זה. כמובן, השירותים המשלימים לא חייבים להיות בתחום תשתיות התקשורת ממש. יש שירותים שמשלימים זאת, כגון אבטחת תקשורת או שירותי ענן שונים.
לסיכום
מוסדות אקדמיים בהחלט זקוקים לחיבור אינטרנט חזק ומהיר.