אחד השלבים המשמעותיים ביותר בעבודה עם ילדים קטנים בכל מה שקשור לחשבון, זה השלב בו מסבירים להם מה המשמעות של מונחים כמו גדול מ, קטן מ, שווה ל, וכן היכולת להבחין בין סוגים שונים של נתונים במסגרת הכנה לכיתה א'.
זה שלב משמעותי מאחר והוא יכול לעזור להם להבין טוב יותר תרגילים בחשבון בעתיד, תרגילים הרבה יותר מורכבים, אך זה גם עוזר להבין טוב מאוד יחסיות לא רק בחשבון אלא בכלל. כאשר מלמדים ילד איך בוחנים מה גדול יותר ממה, למה דבר מסוים הוא קטן יותר מדבר אחר, אז זה לא מתייחס רק למספרים אלא גם לחיים. למשל, למה סוס גדול מכלב או למה שטח מסוים קטן יותר משטח אחר.
כאמור, זה גם נכון לגבי היכולת להבדיל בין נתונים, משתנים ולדעת במה אפשר להשתמש ומתי. אחת הדרכים להציג זאת היא באמצעות פירות. למשל, מדובר אפשר לחבר תפוחים לתפוחים, אך אי אפשר לחבר תפוחים ללימונים ואגסים, שכן מדובר על משתנים שונים.
איך אפשר לעשות זאת?
השיטה היא מאוד פשוטה. ניתן להשתמש בכלים מוחשיים, פיזיים, כאשר לומדים חשבון ואשר בעזרתם ניתן להדגים בפני הילד תרגילים שונים, כולל תרגילים של גדול מ, קטן מ או שווה ל. וכן תרגילים בנוסח, אם אפשר לחבר לימונים לאגסים, תפוחים ללימונים או תפוחים לתפוחים.
מעבר לכך, אנחנו יכולים גם להשתמש בתוכנות מחשב שונות שכוללות משחקים ומבחנים, שהילד יכול לבצע איתנו או לבד בבית. בצורה כזו הוא ילמד כלים ודרכים שונות כיצד להתמודד עם בעיות שיכולות להשפיע עליו באופן כזה או אחר. המחשב מציג לו בעיה, הוא פותר אותה ואם הוא מצליח א יקבל ניקוד חיובי.