כל מי שעוסק במכירות באופן ישיר או עקיף, יכול ליהנות משורה ארוכה של הרצאות מכירה. הרצאות אלו מועברות על ידי אנשי מכירות ומומחים בתחום. ההרצאות מועברות הן על ידי חברות שמציעות את שירותי המרצים שלהן לעסקים בתחומים שונים וכן לבעלי מקצוע פרטיים, וכן הן מועברות במסגרות סדנאות וחוגים שונים.
לכאורה, בימים בהם אפשר למצוא לא מעט ספרים שעוסקים בתורת המכירות וכן סרטוני הרצאות באינטרנט שקשורות למכירות, עולה שאלה מה הטעם בהרצאה פנים אל פנים, ומי יכול להרוויח מכך באמת.
כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר, יש גורמים שונים שיכולים להיעזר בהרצאות מסוג זה ולכן גם מומלץ להיעזר בהן. לפני כן רק נציין, בשביל ליהנות מהרצאות מכירה, רצוי מאוד, שנמצא את האנשים הנכונים אשר ידעו להעביר אותן, אלה יכולים להיות אנשי מכירות בעצמם, בעלי ניסיון בתחום או גורמים שחוקרים את הנושא. לגבי הקבוצה האחרונה, צריך לזכור, מדובר באנשים שיש להם ידע תיאורטי נרחב אך זה לא מבטיח שיש להם ידע מעשי. מאחר ואנחנו מצפים לקבל כלים מעשיים, אז ייתכן ועדיף לנו לחפש מרצים שניסיונם הוא יותר מעשי והכלים שהם יכולים להעניק לנו הם יותר מעשיים.
מי יכול להרוויח מהשתתפות בהרצאות מכירה
מן הסתם, הקבוצה הראשונה היא של אנשי מכירות בפועל. בין אם מדובר באנשי מכירות שכירים שעובדים בחברות ועסקים מסוגים שונים ובין אם מדובר באנשי מכירות שעובדים באופן עצמאי. לגבי הקבוצה הראשונה, הרי שלא פעם חברות דואגות להזמין מרצים בעצמם לצורך מתן הרצאות מכירה בפני העובדים שלהם.
הקבוצה השנייה היא של מנהלי מחלקות. הסיבה היא, כך הם יכולים ללמוד על הנושא ולדעת כיצד לנהל את העובדים שתחתם בצורה נכונה. דרך הרצאות אלו הם יכולים להפיק כלים שונים כיצד לעבוד עם אנשי מכירות, על מה לשים דגשים וכיצד להעביר את החומר.
הקבוצה השלישית של האנשים אשר יכולים להרוויח מהשתתפות בהרצאות מכירה,הם בעלי עסקים קטנים וחדשים, אשר מחפשים דרכים כיצד להגיע אל לקוחות, כיצד לבנות לעצמם קהל שיעבוד איתם באופן קבוע. לצד הרצאות על שיווק ופרסום, הרי שהרצאות על מכירות יתנו להם כלים שונים כיצד להתמודד עם התחרות בתחום שלהם ולצבור קהל לקוחות גדול.