החשיבות של שיווק ופרסום בעולם הקמעונאות המודרני היא עצומה ויכולה לעשות את ההבדל בין עסק מצליח לעסק קורס. בעלי עסקים חייבים לדעת לקדם את השירות או המוצר שהם מעניקים, ולעשות את זה בצורה חכמה, ממוקדת ויעילה מאוד. בעבר עולם השיווק היה מאוד צר והתמקד במדיה מסורתית וישנה, אך כיום, עם ההתפוצצות של המדיה החברתית והעולם הדיגיטלי, התחום הזה הוא שונה לחלוטין, והעוגה היא גדולה מאוד. בניגוד לשיווק מסורתי בו היינו נתקלים רק בטלוויזיה, ברדיו או בעיתונים, שיווק דיגיטלי יכול לתפוס אותנו בכל מקום, דרך המחשב הנייד או הסלולר. עם זאת, יש אתגרים מובנים בשיווק דיגיטלי איתם צריך להתמודד.
יעדים ומטרות
שיווק דיגיטלי צריך להגיע עם אסטרטגיה שיווקית ברורה שמציבה יעדים ומטרות, וממקדת את קהל היעד בצורה אופטימלית. הרי אין טעם לפרסם מוצרי כדורגל לנשים בגיל העמידה (ברוב המקרים) ושירותי גננות אינם רלוונטיים לאנשים שגרים בבניינים. כדי למקד את אסטרטגיית השיווק, צריך להשתמש בשיטות כמו SEO ו-PPC אשר מגדילות ומבליטות את העסק בחיפושים ברשת. SEO היא שיטה מבוססת מילות חיפוש, אשר נכנסות לטקסטים ייעודיים ומקשרות את אותן מילים לעסק שלכם. ככל שיותר מילות חיפוש יתקשרו לעסק שלכם, הוא גם יעלה יותר בחיפושים ויביא יותר טראפיק. ה-PPC היא שיטת הפיי פר קליק, שבבסיסה יצירת מודעה מובלטת שנועדת למשוך אנשים ולהקליק עליה. היא יעילה מאוד, אך גם יקרה יותר.
קורס איכותי בדרך להצלחה
כדי להצליח להבין את העולם המורכב והמופלא של שיווק דיגיטלי, חייבים לקחת קורס איכותי בנושא. הקורסים של היום הם מגוונים ואיכותיים, והם נעים בין קורסים ממוקדים של מספר שבועות (לדוגמה בנושא SEO או PPC) או קורסים מקיפים יותר של כמה חודשים. אפשר לבחור בין לימודי בוקר אינטנסיביים לבין לימודי ערב אותם מקיימים לאחר העבודה, ויש גם אופציות של קורסים אונליין שיודעים לתת ערך מוסף. בסופו של דבר, מתקבלת תעודת הסמכה רשמית שעוזרת מאוד בקבלה לעבודות מבוקשות. אל הקורסים הללו מגיעים בדרך כלל אנשים שלמדו נושאים כמו תקשורת או ניהול עסקי, ורוצים לשדרג את היכולות שלהם. בנוסף, גם אנשים שמגיעים מעולם הפרסום, השיווק והמדיה החברתית, יכולים למצוא את הקורסים הללו כיעילים מאוד.
מה עושים בקורס שיווק טוב?
קורס שיווק איכותי מספק את סט הכלים האולטימטיבי לשיווק דיגיטלי מודרני. ראשית, לומדים להגדיר את קהל היעד כמו שצריך. להבין מי הם האנשים שקונים את השירות או המוצר שלכם, מי האנשים שעשויים להתעניין בו, וכן להבין מי המתחרים ואיך אפשר לרתום את החולשות שלהם להצלחת המכירות. בנוסף, לומדים לקבל כלים ומשאבים להשגת המטרה, ואיך למקד את המסר בצורה הטובה ביותר. נושא התמחור גם הוא מקבל יחס, לצד שיטות עבודה מוכחות כמו שיטת ה-S.M.A.R.T להגדרת מטרות ויעדים. בנוסף, מתנסים באופן מעשי בערוצי ההפצה (מדיה חברתית, ברודקאסט, ושיטות חדשות כמו פודקאסטים ועוד) לצד התקשורת השיווקית המודרנית.
המודלים השונים בדרך קדימה
בקורס לומדים גם כמה אסטרטגיות שיווק מומלצות כמו "מודל הקהילה" לפיה מבצעים חיבור בין מנהלי קהילות לבין עסקים, שרוצים לקדם את עצמם בצורה ממוקדת. שיטת "פרסום מבוסס תוצאות" היא שיטה ללא סיכון, בה קונים לידים במחירים מוסכמים במטרה להגיע ללקוח שמוכן לבצע קנייה. "מודול הנודניק הנחמד" מתאים לקהלים בעלי רמת מעורבות נמוכה במוצר או בשירות, אבל הם לקוחות חוזרים ולכן כדאי לחשב את אופן הפנייה אליהם. שיווק משפיענים הוא פופולארי מאוד כיום, שכן הוא מאפשר לאנשים לקבל מידע ממעצבי ומובילי דעת קהל, אם כי מדובר במודל יקר יותר. כיום, יש חשיבות עצומה לאסטרטגיה שיווקית נכונה בעולם הדיגיטלי, וגם אם הולכים על כמה מודלים ושיטות, זה צריך להיות נכון ומכוון מטרה ותקציב. רק כך אפשר לקדם ולשווק את העסק כמו שצריך.